P: Wat is behalve de prijs het belangrijkste van de achterkant van een CD hoesje voor een klant?
V&D prijsjes plakker: Eh, de streepjescode?
P: Nee
V&D: De foto van de artiest?
P: Nee, de titels van de liedjes op die CD natuurlijk!
V&D: Oh…tuurlijk.
P: Waarom plakken jullie dan altijd de prijsstickers over die titels?
V&D: Huh?
P: Zucht. Ok, laat ik je een korte cursus geven van prijsjes op CD’s plakken, speciaal voor V&D medewerkers.
P: Neem deze achterkant van Viva La Vida van Coldplay:
P: Hoe zou jij het prijsje op deze CD plakken?
V&D: Eh, zo?
P: NEEE! Zo kun je toch niet zien welke liedjes op deze CD staan?
V&D: Oh…
P: Hier, dit is veel beter:
V&D: Ah…
P: Begrijp je nu wat ik bedoel?
V&D: Ja, ik denk het wel…
P: Ok, gaan we het iets moeilijker maken. Laten we een dubbel CD nemen, ah, deze is wel leuk, The Essential Michael Jackson:
P: Toe maar, laat maar eens zien hoe je het prijsje op deze dubbel CD plakt.
V&D: Eh, hmm. Zo?
P: NEEEE! Dan zie je toch het grootste deel van de liedjes niet meer?
V&D: *Verwarde blik*
P: *Redelijke zucht* Hier, wat dacht je hiervan?
V&D: Eh… ik geloof niet dat ik het snap
P: *Grote zucht* Ok, we beginnen helemaal opnieuw.
P: Wat is behalve de prijs het belangrijkste van de achterkant van een CD hoesje voor een klant?
V&D: Eh …
Bah, prijsstickers! Op een of andere manier zijn het ook altijd van die dingen die er heel moeilijk afgaan, zeker in het geval van een digipak of ander kartonnen misbaksel. Bij een normale jewelcase biedt wasbenzine in ieder geval nog soelaas. Kan zo’n sticker overigens niet beter gewoon op de voorkant? Nu moet je alle interessante titels eerst uit de bak pakken en omdraaien, of zie ik dat verkeerd?
Hoe dan ook: dit is weer een reden om online te kopen. Hoewel, gister nog iets binnengekregen van BOL en jawel, voor de tigste keer met een beschadigde jewelcase. Zelfs op de cd zat al een kras, terwijl het om een volledig nieuw, geseald exemplaar ging. Bij de productie gaan ze er dus kennelijk ook al ruig mee om, zucht…